Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 24 november 2011

1h gym + 1h cykel

Jag körde överkropp på gymet idag. De övningar som fungerade med armbågarna. När jag kör på gymet har jag inget schema med övningar jag ska göra utan jag går bara runt och gör de övningar jag känner för. Antal set och reps varierar. Det är nog både positivt och negativt att använda det upplägget men jag blir ju i alla fall helt slut så nytta gör det nog. Ett pass i veckan med urtrista stabiliseringsövningar skulle förmodligen inte sitta helt fel för skidåkningen det heller. Det tar jag inför nästa år. Efter styrkan satt jag och trampade i en timme på A1 puls. Knät börjar kännas bra nu. Jag har inga problem med det när jag går eller cyklar. Löpning har jag inte vågat prova. Förhoppningsvis ska jag försöka mig på ett stavgångspass upp för s.berget i helgen.

2 kommentarer:

  1. Själv har man ju fått tjall på foten efter operation så nu vankas skiktröntgen och återbesök hos ortopeden. Skitkul. Har dock skaffat årskort på eriksdalsbadet (tack Tyréns) så jag får väl nöta där i väntan på att bli friskförklarad. Blev 4000m denna vecka.

    SvaraRadera
  2. Trist att höra om foten. Men riktigt starkt att du kör simning. Då får du lite volym också.

    SvaraRadera