Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 21 november 2011

Ny frisyr och nya tag..

Jag inleder denna rapport med att citera bålstyrkekungen Håkan T - det är bara att bryta ihop och komma igen. Jäkligt fint sagt och det är lite så det känns när man vill träna men inte kan. Veckan som gått har jag åkt ner några steg snarare än upp på utvecklingsstegen. Men nu tar jag nya tag. Sitter i detta nu på motionscykeln och trampar och det känns helt ok med knät. Armbågar/triceps börjar också bli smärtfria men för tidigt att tränas. Jag är förmodligen den enda skidåkaren som är glad över dessa väderförhållanden. Hade snön legat och spåren varit fina hade ångesten varit ett faktum. Dessutom har jag inte fått skidorna jag beställde i början av oktober. Märklig säsongsstart. Inte direkt receptet till tresiffrigt. Men det primära nu är att vara fit for fight tills snön har lagt sig. Får sitta på cykeln tills dess. Jag är obeskrivligt sugen på att dra ut och löpa i skogen med stavar, köra löpintervaller och framför allt stakning men det får vänta. Liv berättade just att hon hade varit ute och joggat i Central Park och det lät riktigt sjysst. Om ni vill se bilder och läsa om hur de har det så bloggar dem på fromuswithlove.blogg.se

Fick vasalöparen i fredags. Bra att den tidningen finns så man får en motivationskick. Det är riktigt kul att längdskidåkning och ffa löpning blivit så populärt. Det finns många motionärer som vill och försöker satsa lite extra. Jag är en av dem. Det gör också konkurransen större och det blir fler som vill placera sig topp tusen. Ännu en motivationsinjektion. Jag bjuder på en bild på min nya frisyr. Det var längesen jag hade kort hår och det är precis så skönt som jag minns det. Hörs

Så här kul är det att fota sig själv i spegeln.

1 kommentar:

  1. känns väldigt bra att höra ifrån dig igen och hoppas att skidorna kommer före snön och tillfrisknandet allra först...som sagt härligt att du är på spåret och snart i desamma/D

    SvaraRadera