Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 5 november 2011

Dubbla pass.

Ja, idag har jag kört två pass och det är bra det. Klockan ringde inte i morse men 10.00 vaknade jag i alla fall. Gött med sovmorgon. Dock låg jag på ett liggunderlag på gymet, i plankanställning 10.30 så ingen långfrukost. Liv skulle iväg på ett corepass och då hoppade jag i kläderna och följde med. En riktigt jobbig halvtimme senare avslutade vi med 3 sets brutalbänk. Klarade inte många. Det blev en jäkligt god brunch därefter, english style.

Världsrekordet i plankan (översta pos) är 25 min. (Bild från springsnabbare.se)

På eftermiddagen blev det 2h av varierande övningar. Mest rygg, biceps och cykel. Uppvärmning 10min Skierg, styrka 50min, cykel 1h. Provade alltså att cykla och det gick smärtfritt. Skönt att benen fick jobba lite.

I morgon är 3h rullskidor planerat och sen ska jag vila på måndag. Då börjar även min sista praktik. Jag ska vara på MAVA, medicinsk akutvårds avd. Det ska bli intressant och givande.

2 kommentarer:

  1. Var e plankan? och vad betyder corepass-hardcore ok, men... de va ju ett tag sen. /Beddinge-fan!

    SvaraRadera
  2. På corepass tränas mage och rygg.

    SvaraRadera