Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 7 februari 2016

Vilket race!

Kom 27:a i första upplagan av Kaiser Maximilian. Jobbigaste banan jag åkt. Jag stakade men fick gåsaxa i några partier. Det här var lite för tufft för att vara sjunde skidpasset och jag var inte riktigt tränad för att staka. Tror ändå jag tog rätt beslut då min kropp inte pallar att diagonala upp för backarna. Skulle bara blivit sprattel med dåligt fäste (mest pga dålig teknik) och sämre glid. Skidorna gick fint. Tiden blev 1.18.18 på 22 kilometer. Jag är riktigt imponerad av alla som kan staka tre varv. Fyfan vilka starkingar. I en backe blev jag omåkt av en Team Leaseplan motionär. En grabb som bara gick upp på tå och hoppstakade ifrån medans en annan förmodlige såg ut att sitta på toaletten. Han var 15 år.


Kul att kunna se elitens lopp också. De är mäktiga och nu är det i alla fall klart för mej att stakning alltid vinner för de starkaste. Trodde på Bauer där ett tag men icke. Nu blir det afterski vänner. 

2 kommentarer:

  1. du verkar nöjd så stort grattis,men hur många startande, vilken kul upplevelse du måste ha haft... skierg i huset snart då vad jag förstår... är Erik också nöjd?

    SvaraRadera
  2. Mest nöjd att halsen höll. Och bra träningspass. Erik drog hem direkt efter målgång så vet inte om han är nöjd. Det var ett tak på 500 i motionsklassen. Många startade inte pga banan men 400 var det nog med.

    SvaraRadera