Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 23 februari 2016

Godmorgon..

skidåkare. Jag sitter på tåget hem från nattpass på ambulansen. Inne på min 26:e vakna timme. Känner mej lite späd och ynklig men ingen klåda i halsen och det är huvudsaken. Jag ska hem å powersova några timmar innan hämtning på förskola sen möta Liv i dörren och åka till jobbet för nästa natt. Jag har bestämt mej för att vila totalt dessa dagar för att inte stressa kroppen mer än vad jag redan gör. 14 timmars nattpass sliter mer än jag märker av till en början. Oftast brukar det vara lugnare så hoppas på lite skönhetssömn inatt. 

I övrigt funderar jag över upplägg inför den sista tiden. Vad ska en sån som jag göra för att uppnå maximal formtopp den 6/3? Träna mycket? Hårt? Lugnt? Eller vila? Köra stenhårt denna vecka och vila nästa kanske? Jag tror jag ska köra ett intervallpass, ett distanspass i snabbare tempo och ett långpass sen vilar jag fram till den 4/3 då jag kommer röra på mej en timme för att inte va helt stum på vasaloppsdagen. Den 5/3 viker jag helt till psykningar och ljug med klubbkamrater. Det är planen. Efter att sömnbalanskorrigering är utförd. 

I övrigt funderar jag starkt på att göra något speciellt av mitt tioårs jubileum och staka Vasaloppet för första gången. Det kanske inte är till min fördel men ett fint minne. 70/30 för stakning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar