Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 14 februari 2016

Ingen skidåkning..

..den här veckan. Det är för dåligt. Jag var på väg till Granåsen en gång men det kom annat emellan. Ska man sitta å brassa 45 minuter en väg så vill jag i alla fall kunna åka i två timmar. Med lite styr före och efter åkningen och sen resan hem plus dusch så är man snabbt uppe i närmare fyra timmar. Därför har jag kört löpning och gym istället. Mer tidseffektivt men inte skidåkning. Jag behöver snövana nu och det börjar bli bråttom. 

Imorgon bitti åker jag på tvådagars utbildning till Ljusdal. Det är retsamt att jag inte kan ta med laggen. Enligt en instruktör skulle jag ändå inte orka träna något på kvällen. Så jag har redan ställt in mej på att få lite högkvalitativ sömn på hotellet. Men målet för kommande vecka är sen minst två snöpass. Det är ju inte långt kvar till Vasan och tankarna går åt två olika håll inför den sista tiden och kring loppet. Ett tag tänkte jag att jag skulle glida igenom loppet och bara njuta på en sisådär 6-7 timmar i år. Men sen skickade min fina vän Fredrik Björck, ett screenshot av ett blogginlägg jag skrev efter VL 2015. Inlägget heter just Vasaloppet 2015 och där beskriver jag hur förberedd jag ska komma till VL 2016 som blir mitt tionde lopp och hur mycket jag ska träna etc. Det är ju lite pinsamt att löka på 6 timmar då. Så nu blir det stress och press i år också. 

De flesta skulle nog säga att träningen ska vara klar vid det här laget men det finns massor av tid kvar att kapa tid på VL för min del. Därför blir det seriöst med kost och träning fram till Vasaloppet från och med imorgon. Det ligger jag i alla fall här och påstår nu med två vaniljhjärtan och en halv burk Ben and Jerrys i magen. Min käft har varit stor förut men nu känner jag stressen. Den välbehövliga stressen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar