Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 29 februari 2016

Nedräkningen har börjat.

Sista veckan inför Vasaloppet är alltid lite pirrig. Årets stora mål för många och man har bara en chans att få till allt. Att hålla sej frisk, ladda rätt och få till bra lagg. Det är mycket som kan gå fel i och innan loppet. Själv har jag aldrig brutit en stav på nio år till exempel. Är det dags för mej i år? 

Jag känner mej trots det avslappnad inför vasan. Ska bli kul. Spännande att staka loppet för första gången också. Min träning sista tiden känns väldigt bra. Har gått från 4 timmar i decembermånad till 24 timmar i februarimånad. Stabilt. Och enligt Wickström är februari den viktigaste månaden att åka mycket skidor  för motionären så allt gott.

Kunde absolut ha kört ett seedningslopp till för att få några timmar kvalitetsstak men det gick inte i år. 

Förra veckan fick jag i alla fall till mitt eget Bessemerlopp. På torsdagen när jag korrigerat min sömnbalans solbadsstakade jag i tre timmar. Körde bitvis ganska fort för att få vasaloppskänsla. Det sliter på ett annat sätt att staka i 3min/km fart. Får träningsvärk ländrygg bland annat. Men känslan var bra. Fick ihop 50km. Sen var tanken att A1:a både lördag o söndag men det gick inte att få till. Det blev en timme på lördagen i knapp styrfart. Va ganska sliten från tre timmars passet. Fyra timmar skidåkning på en vecka är jag mer än nöjd med i alla fall. 

Får se om det blir nån mer skidåkning innan söndag nu. Förhoppningsvis ett myspass på onsdag. Hörs fredagkväll för sista update innan loppet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar