Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 3 februari 2016

Mot Seefeld

Ja imorgon bär det av mot skidparadiset Seefeld och det ska bli riktigt gött. Det är tredje året jag åker med som tourleader för Global Sport Tours. I år blir det dock inget König Ludwig Lauf. Det är inställt på grund av snöbrist. Men Ski classics var snabba med att fixa reservrace och det loppet, Kaiser Maximilian Lauf, kommer att gå i Seefeld. En sisådär 100meter från hotellet. Man tackar.
Det finns dock ett stort aber. Motionärer får endast åka ett varv. Cirka 22km. Eliten åker tre varv och startar 8:45 (D) 9:00 (H) och sen startar vi småfeta klockan 12:00

För mej gör det faktiskt inte så mycket att det bara blir 22km och således inget seedningslopp. Jag har åkt skidor fyra gånger denna säsong och har inga ambitioner i år. År 2014 seedade jag upp mej i led 1 på König Ludwig. Där är jag inte idag men led 2 ska jag nog kunna behålla på årets Vasalopp.

Veckan har inte heller blivit som jag iskallt räknat med. Det var att Fröjdis skulle vara på förskolan hela veckan medans jag kunde träna, packa och valla skidor i lugnan ro. Nä, vi verkar lösa av varandra med dryga virus. Jag jobbade ett nattpass i lördags och såg fram emot natten hela söndagen då jag skulle få sova ikapp. Istället insjuknade Fröjdis och vi fick en svårt att andas o febernatt. Det har sakta blivit bättre och imorgon ska det inte vara några problem att resa i alla fall. Men bättre skidåkare har jag inte blivit. Kanske finns hopp om det nu fre-sön. 


Fröjdis och jag på en balkong i Moena ifjol. 

 
I väntan på mat efter ett skidpass förra året. Erik Ohlström har redan varit i Seefeld några dagar. Han kör en redig europatour med fyra race fyra helger i rad. La diagonela, marcialonga, Kaiser Maximilian och Toblach-Cortina. Sen är det full laddning för Vasaloppet två helger efter. Tufft tävlingsschema för de tuffa. Eftersom han inte bloggar själv längre ska jag fråga ut honom lite under helgen och delge er. Vad är målsättningen för vasan till exempel?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar