Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 10 februari 2016

Grått och blött.

Det är inte det finaste vinterväder nu. Det är riktigt pissigt milt uttryckt. Om det ändå inte behövde regna så skulle jag gärna ta en rullskidtur. Men nu är det bara gymet som lockar för min del. Och knappt det. Jag har en ruggig träningsvärk och känner mej sliten ifrån tre dagar med mycket skidåkning i Seefeld. För mina mått mätt. Jag känner ändå att allt behövs och Vasan närmar sej snabbt. Styrka, kondition men allra mest snövana. Jag har åkt 7 gånger och totalt fått ihop 17 mil. Hade såklart tänkt att bara åka skidor nu i februari men nu blir det nog tvärtom. Vardagsrumsstyrka är ju inte helt fel i alla fall. Kanonkul! Brukar i alla fall ha träningsvärk fem dagar efter de passen. Så de ger väl. Men snart är det inte min form som oroar mej utan om Vasan blir av över huvud taget. Känner mej lite neggo nu, lite Adam Steen fast mindre livsnjutare. Han kan ju fortfarande åka skidor där uppe.


Innan start i Kaiser Maximilian Lauf. Det var annan stämning då vill jag lova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar