Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 5 februari 2016

Kaiser Maximilian alltså

Vilken jäkla bana de dragit för Kaiser loppet nu på söndag. Jag har idag åkt runt den jobbigaste delen av banan tillsammans med Erik Ohlström och Martin Holmstrand som vi träffade på. Han skejtade lugnt på skidor med noll glid så jag kunde hänga med och ställa tusen frågor om allt. Det blev dock inte något A1 för min del. Om jag skulle göra A1 på den här banan, 22km lång, skulle jag få gå på skidor. Sakta sakta i uppförsbackarna dessutom. Det ska bli riktigt spännande att se eliten nu på söndag. 


Eliten som åker runt bland oss dödliga och på vårt hotell har nu Team Leaseplan go flyttat in. Det är inte varje dag man sitter och äter en schnitsel bredvid världens bästa långloppsåkare. Det är en extra krydda. Hur det ska klara att staka loppet på söndag är däremot oklart. Jag tror det blir riktigt mycket tjuvskejt och brytningar. Föret verkar inte bli det lättaste att få fäste i heller. 

Jag har stått på skidor i 3 timmar idag. Men första 1.5h var teknikträning och således väldigt lugnt. Roligt att få åka skidor igen. Senast var Roslagsloppet för tre veckor sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar