Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 21 februari 2016

Det börjar ordna upp sej gott folk.

Avslutade en bra träningsvecka idag med en timme lugn stakning på jobbets skierg. Skulle ha vilodag men det var så lugnt på jobbet så det fick bli lite genomblödning. Annars har jag fått till tre fina snöpass denna vecka på två timmar vardera. I Hågareservatet. Väldigt blandad terräng. Skogsstig med nysnö, packade grusvägar och åkerkanter. Skönt att ha det utanför dörren istället för att jaga fina förhållanden med timmar i bilen. Men nästa vecka ska jag försöka få till snabbare och bättre spår. Det blir ju en annan sorts åkning. 

Jag hade gärna fått till någon mer tävling i år. Bessemer hade verkligen varit kul att åka. Se hur man ligger till jämfört med andra gubbar. Nu tycker jag det är svårt att veta vilken nivå jag kan hålla på vasan men jag kommer inte ha bråttom från led två i alla fall. Väldigt glad över att mitt enda seedningslopp i år, Roslagsloppet, innebar tre timmar jobbig stakning. Det är årets bästa träningspass. Klarade precis led två. Med 30 sekunder. Så topp tusen vore väl rimligt den 6/3. 

Jag känner att jag blir bättre och bättre för varje träningspass. I december fick jag ihop totalt fyra timmar träning. I januari nådde jag nog tio timmar (Roslagsloppet 16/1) Men nu i februari kommer jag upp i över tjugo timmar. Guld! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar