Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 4 oktober 2015

Tjurruset 2015

Idag avslutade jag en fin löpsäsong med Tjurruset. Det var första gången jag kutade ett Tjurrus och det var minst sagt annorlunda. 

Jag hade inga mål alls med loppet utan bara löpa på å njuta av kul bana. Egentligen skulle jag springa med Liv men hon kände sej inte helt hundra så jag åkte själv. Det var första rörelsen efter Lidingöloppet och benen var lite sega vid uppvärmning. Jag var anmäld i Mixklassen startgrupp 1. Så jag ställde mej längst fram och drog iväg för fort som vanligt. Till min förvåning fick jag ta täten och det var kanske 3-4 pers som följde. Jag ville absolut inte ha den positionen men ingen löpte om första kilometern. Andra kilometern kollade jag inte bak men hörde en mer ansträngd andhämtning än vad jag själv hade. Det verkade som att jag fick nån meter i uppförsbackar som sen hämtades hem av honom nedför. Därför drog jag på tufft i två backar sen var jag ensam. Först

Jäkligt ovan känsla att inte följa andra löpare. Nu var jag plötsligt tvungen att hålla koll på snitslar och vägval. Men det var ju kul att leda klassen. Det var hyfsat löpbart första 6km tyckte jag med mycket upp o ner, lite gyttjediken, lite vattenpulsning och hinder men ändå hygglig fart. Efter 6km började helvetet. Gyttjebad där jag inte ens bottnade. Slukhål som åt upp all kraft. Långa myrar som va totalt sönderlöpna. Jag tappade till och med nummerlappen med chipet i ett av baden. Hur som helst var det kul som fasen och sjukt jobbig bana. Och i mål hade det koll på att jag var först så jag fick pris direkt efter målgång. Fina ljusstakar från Ittala bl.a. 

  tjurruset.se Foto: Ryno Quantz

Jag hade lera från topp till tå och det fanns endast ett duschtält. Tog lång tid att få en dusch och jag luktar ändå fjärt. Men det gör inget. Nu har jag en pils i handen på T-centralen. Och en vinst är ju inte helt fel att avsluta säsongen med. Om än mixklass. 

4 kommentarer:

  1. Grattis Mandus! Kul det där med att ligga först o ta ansvar för att springa rätt...ovant och inga problem förra helgen./D

    SvaraRadera
  2. DM i Björklinge som säsongsavslutning passar väl ännu bättre..D

    SvaraRadera
  3. Tackar D. Jag sprang fel en gång. Höll på att gena tre km. Vände om och hoppade i nästa träsk. Ja DM är ju ingen dum idé. Är tokförkyld nu men den 17:e står jag säkert på startlinjen.

    SvaraRadera
  4. Toppen Mandus! Snacka med dins skidkompisar i Rex så att klubben blir väl representerad./D

    SvaraRadera