Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 10 oktober 2015

Mot gymet

Idag mina vänner är det dags att ta tag i överkroppen. Mina spaghettiarmar ska få sej en rejäl omgång och jag är redan nervös över den kommande träningsvärken.

Jag har varit förkyld efter Tjurruset och ska sätta mej ner och räkna på hur få träningspass jag genomfört sen Halvmarathon den 12 september. Skulle gissa på 4-5. Ett snitt på ett pass/vecka.
Kanske läge att lägga om träningen så det blir oftare. Något måste jag ju göra fel.

Under hela Lidingösatsningen som pågått sen i Juli om jag inte minns fel har jag inte gjort så mycket som en armhävning. Jag behövde lägga all energi på löpningen och det känns som ett helt rätt beslut eftersom jag bara hade 46 sekunder tillgodo på medaljtiden. Självklart behöver man styrketräna för löpning med. Framförallt bålstabilitet. Men i mitt fall var det ren löpning som behövdes. 

Nu börjar nästa satsning och det är först å främst att få tillbaka lite stakmuskler. Förra veckan la jag mej på köksgolvet och testade armhävningar. Det var läskigt att känna sej så vek. Gjorde 25 stycken x 4 och var sen helt slut med en galen träningsvärk dagarna efter.  

Funderar på att göra lite tester idag för att kunna se framsteg. Kanske 5000m skierg? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar