Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 18 april 2012

Trötta dagar.

Riktigt trist att vara sjuk alltså. Jag är så extremt träningssugen och nästan stressad över min kassa kondis. Samtidigt är det inget att hetsa upp sig för. Verkligen den bästa tiden att bli sjuk på nu om jag ser det ur tävlingsperspektiv. Under 40 minuter den 30 maj är det som gäller och det "ska" gå snabbt att komma tillbaka till den formen även om den är riktigt långt borta nu. Ottarsloppet, 17 maj, tar jag som en bra träningsdag utan målsättning. Löpa 21 km terräng blir definitivt krävande och om jag kommer över en hojj att cykla de 50km senare på dagen blir det extra tufft. Hursomhelst är jag väldigt svag och har varit tvungen att stanna hemma från jobbet idag. Sova och äta gäller tills vidare.

Den 1 Maj är det skidupptakt. Då träffas seniorerna i klubben och diskuterar träning, tävlingar och upplägg med erfarna skidlöpare som placerat sig i toppen i vasan och nu coachar. Jag ska få ett träningsprogram av dessa herrar och det ska bli riktigt kul att följa de upplägget. Jag har ju mina mål klara för mig men hur jag bäst lägger upp träningen vet jag inte direkt. Har alltid gått på känn och det funkade ju i år men som jag skrivit förut är det relativt lätt att klättra i listorna i början. Det är nu det tunga jobbet börjar och jag kan nog träna en hel del mer om jag tänker timmar. Jag tycker att jag kämpat på mycket sista året men efter en koll i dagboken hamnar det på ca 260 timmar. Hur det än blir måste det bli mer disciplin på mig om jag ska hinna och orka träna mera med heltidsjobb. Och det vill jag ju. Mot topp 500!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar