Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 2 april 2012

3x5 minuter löpning.

Körde ett riktigt träningspass idag. Försökte i alla fall. Tanken innan passet var att jag skulle löpa 4x1000m. Tänkte vara sjysst mot mig själv och nöja mig med fyra stycken nu i början. Så småningom ska jag klara 6-10st i betydligt högre fart än idag. Hur som helst så visste jag att det fanns en slinga bakom ICA i Årsta som jag joggat förr. Den har jag trott varit ca 900 meter. Så jag begav mig dit. Första intervallen kändes riktigt jobbig. Jag trodde den skulle gå på en sisådär 3.30 minuter men klockan visade 4.55. Vilade 2 minuter och körde nästa. Den var hemsk, jag ville sluta. Den gick på 4.56 och den tredje på 5.03 Någon fjärde blev det inte,  benen orkar inte. Jag känner mig som en liten knubbig brottare när jag löper. Inte som den lätta och slanka spänstmästare jag vill vara. Idag gör jag nog milen på 52 minuter. Det känns skitkul att vara igång i alla fall. Det kan bara bli bättre.

Imorgon fyller Liv år så då blir det födelsedagsfirande dvs vila. På onsdag ska jag ge mesbenen ett ordentligt styrkepass. Längre än så är det ingen idé att planera. Jag tänker nog lägga upp träningen i april så blandat som möjligt men huvudsak löpning. En utopivecka skulle kunna se ut så här. 3 pass löpning (1 intervallpass, 1 långpass, 1 8-12km pass).  2 styrkepass (1 benstyrka, 1 bålstyrka). 1 skidpass (rullskidor alt skierg). Om det lyckas? Det drar vi lott om.

3 kommentarer:

  1. Terräng-SM i Linköping 28-29:e april. Dags att börja fila på formen ;) //Kristian

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du ska köra. Lycka till!

    SvaraRadera
  3. Inte bestämt än men är rätt sugen. Är inte du?

    SvaraRadera