Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 25 april 2012

Äntligen

Det är svårt att avgöra när man är redo för första passet. Det skulle nog i mitt fall alltid vara bra med en dags vila till. Igår kunde jag dock inte hålla mig längre och stack ut på ett första lugnt joggingpass. Idag har det inte blivit värre så det känns bra. Jag körde en för mig typisk uppvärmning innan tävling. 10 minuter jogg, tänjövningar, 10 minuter jogg, stretchövningar och sen stegringslopp men de tog jag väldigt försiktigt med. Efter det var jag inte direkt beredd för tävling men det kändes inte helt hopplöst heller. Hoppas att komma igång ordentligt nu. 17 maj är inte långt borta och om det blir som planerat ska jag avverka 71 km den dagen. 21 km löpning och 50 km cykel. Skulle vara trevligt att få några gedigna träningspass innan det. Är du anmäld till Ottarseventet? 

Artikel om förra årets Ottarsevent.


Förra året deltog Rikard Grip och Jenny Hansson


2 kommentarer:

  1. Härligt att du e igång igen! Din bror o jag blev mosade av den lilla spänstige 17-åringen Kalle när vi körde backintervaller... Men så är det... De unga ska ju en dag ta över:-)
    Hoppas vi kan köra nåt nästa vecka.Själv kör jag några pass i Vilsta i helgen... Bastun hägrar!
    /LS

    SvaraRadera
  2. Jaså ni fick ge er i backen. Snart ska jag vara med och fajtas också. Hoppas ni får det gött i Vilsta. Hörs nästa v.

    SvaraRadera