Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 29 april 2012

Gott besked.

Det verkar som att marsmånads goddagspiltlevernes svackor börjar avta. Jag har fått tillbaka en känsla idag som jag saknat. Jag ville verkligen veta hur kass löpform jag har och tog mig därför iväg till Studenternas IP för att löpa tusingar på bana. Jag ville ha exakt uppmätt. De senaste "tusingarna" jag löpt har ju gått på tider runt 4.25 och då har jag bara orkat 3-4 stycken. Idag gick det i alla fall väldigt bra och jag hittade min löpkänsla igen. Kände redan på uppvärmningen att kroppen var "normal" igen. Inte tung och fet som förut. Joggade 2 km, 6x1000m och 2 km nedjogg. Intervallerna gick på 3,48-47-46-46-46-35 med 2 minuters gå-vila emellan. Det var ett riktigt skönt besked och att pressa ner sista på 3,35 gör gott för självförtroendet. Nu finns hopp om att gå under 40 minuter på milen snart.

Härligt väder idag.

Sista intervallen med snabbskor på.
  

4 kommentarer:

  1. Va seriös du verkar vara i din satsning, roligt att läsa och höra! /ulrika

    SvaraRadera
  2. Ja det va ju verkligen kul och lite placebo också på sista intervallen, jo du e ju inom branschen förstås!Träningsverk eft rullskidpasset? Och hur blir det nu med genitivformen min goddagspilt? /D

    SvaraRadera
  3. Tjena Ulrika. Ja nu är det seriöst ett tag. Hoppas det håller i sig. :)

    Kära D. Självklart hade jag tänkt ut placeboeffekten och inser att den är stark. Egentligen är de skorna inte så sköna. Dock extremt lätta. Träningsvärken är ett faktum. Genitivform kan du vara själv.

    SvaraRadera
  4. Härligt Mandus... Helt otränad - nåja... - och du fixar dessa intervaller! Strongt!!!
    Som jag sa för länge sen - sub 40 är en baggis för dig!
    Hoppas på att få köra med dig snart. Kanske på torsdag?
    /LS

    SvaraRadera