Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 10 februari 2012

1h runt sjön i Björklinge.

Var kallt idag och i motvinden brände det ordentligt i kinderna. Räckte gott och väl med en timmes stakning. Snabba och fina spår. Fötterna tyckte också en timme var mer än nog. Till nästa år ska jag köpa specialsula med värme i. Batteridriven, perfa för långa stakpass.

Igår var det träning på Ottarsborg och det blev en timme med olika kortintervaller. Var ruskigt kallt även igår så det var ingen maxpuls på någon av oss. Jag har sagt det många gånger och det blir förmodligen fler. Men fasen vad bra det är med sparringpartners på träning.

Nu ska jag jobba i helgen så det blir inga race och troligtvis ingen eller lite träning. På senaste tävlingarna, 15km samt 10km har jag känt av korsryggen. Den känns vek och börjar värka efter ett tag. Igår efter träningen blev jag ordentligt utstretchad och fick bra instruktioner om fortsatt stretch av en av tränarna, Gustavsson. Så jag ska verkligen jobba med det nu fram till VL.

Tanken på Ö till Ö i sommar ville inte riktigt lämna min skalle. Så jag kollade upp det idag. Tyvärr så är deras maxgräns på 100 lag nådd och jag får vänta tills 2013. Jag vet inte varför jag känner att jag skulle vilja genomföra detta vansinneslopp. Jag gillar inte ens att simma. Tror det är för att det känns som en riktig utmaning. Nu såg jag dock att man får använda simfötter och simplatta för händerna. Då känns det inte lika tufft att simma de 10 kilometrarna, men naturligtvis sjukt jobbigt ändå.

3 kommentarer:

  1. Sho M! Tycker också det låter lockande med ö till Ö. Hur mkt löpning är det? Har jag fel om det är nästan 30 km? Hörde nåt reportage om det men minns ej...

    Jag nådde mitt mål i söndags och är uppe i sexan nu.. Bara drygt tre min fr led fem... Det tar sig! Nu blir Bessemer bara ett härligt träningspass utan krav! Riktigt skönt:-)
    /LS

    SvaraRadera
  2. Det är 50km löpning. Grattis till uppnått mål. Bra jobbat med denna snöfattiga vinter.
    Men Bessemer blir väl snarare en hetskörning i jakt på led 5 än ett härligt träningspass? :)

    SvaraRadera
  3. Ja vi får väl se... Ett riktigt bra träningspass blir det i alla fall! led fem... låter lite läskigt redan i år..:-)
    /LS

    SvaraRadera