Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 24 maj 2023

Ottarsloppet, långpass och årsbästa!

 Det var ett tag sen nu. Men jag håller stilen faktiskt. Är i slutskedet av examensarbete och trots att det inte tar särskilt lång tid att författa detta så har fokus legat på annat håll. Men jag har ändå slagit till med årsbästa i allt detta akademiska elände..

18 maj var det ju Ottarsloppet. Som vanligt en rolig dag med många sköningar att surra med. Barnen kutade varsitt lopp och jag ställde iaf upp i skidsprint som var ganska kul faktiskt. Lyckades slå Berra i kvarten och åkte sen ut i semi. Lika bra va det för att möta Bryntesson i final var jag inte sugen på. I övrigt var jag ansvarig för sjukvården och där var det inte mycket att göra som skönt va.

15km loppet i löpning hade väl flest kända skidåkare, Nordström junior tog guldet, berra bronspeng och nånstans där bakom krigade Gullan in sej före Krillan. Sistnämde va stolt över att vara bästa rexare men så visade sej inte va fallet. Geijerstam junior sprang nämligen inkognito och slog både Gull och Krillan. Nästa år ska han ha rex-kläder i alla fall. Stenhammar va en bit efter i löpningen.

Det blev en helt okej träningssvecka på 7 timmar tack vare ett rullpass på söndagen med Krillan, Stenhammar och Hansén. Jag höll på i 3.40h på 4/2:or. Längsta hittills. Va riktigt seg i måndags och försökte mjuka upp mej med en timmes lugn träning. Det var nämligen dags för majtest i skierg 5k i tisdags. Det gick riktigt bra med ett utvilat hjärta kunde jag ligga och pressa på väldigt hög puls. Va uppe i 180slag (90%) efter drygt 3 minuter och 190 efter 10min och spurtade in med 200 slag. Sluttiden är årsbästa med 12 sekunder. Dock 29 sekunder från pers. 



Idag har det åter blivit en timme stakning i förrådet för att bryta det stillasittande skrivandet. Förhoppningsvis rullskidor i veckan. Måste försöka bli lite starkare till den 7 juni. Kyrkserien i Vendel.

2 kommentarer:

  1. Jag ville inte säga nått men jag gjorde ett försök på 5000 meter i torsdags. Orkade hålla 1:55 i 3000 meter sen blev det brytbussen...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja men du har andra kvaliteter krillan. På det igen onsdag.

      Radera