Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 13 maj 2023

Ländrygg och skulderblad.

Igår va jag ut på ett riktigt bra pass i solgass och som vanligt en bra vind både med och mot. Åkte till Jumkils kyrka och vände. 50km. 2h 41min fick jag till. Viktigt. När jag klivit över järnvägsspåren i Vänge startade jag 20min intervall för att känna på lite stress. Gjorde lika på hemvägen. Intervallerna startade då på minut 48 och 120. Den senare var slitsam och svår att få upp pulsen på men i stort sett okej för att vara tredje rullpasset. Idag! Helvete vilken smärta i rubriknämnda muskler. Hur ska det kännas om jag ställer upp på onsdag med en timme i zon.


Stack ut med ett par skidor utan stänkskärmar. Kunde ju inte tro att detta skulle bli konsekvenserna när det var 20 grader varmt och stekande sol. Men vägsoparsnubbarna hade inte snålat med vattnet på vägen inför sopning...gav lite höstångest redan i maj.

Idag har det blivit två lugna pass. 30 min jogg och rörelse och senare ett timmespass lugn skierg. Försöka mjuka upp och blöda igenom. 

För övrigt -tyst från Björken trots helg - Waldemar? Har han lagt ner satsningen eller? - Österberg stakade över 5 timmar idag - Hedbys likaså, 10 mil. 1:a och 2:a i onsdags, säger en del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar