Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 17 maj 2023

Kyrkserien deltävling 2

Regnigt och blött och lite färre till start ikväll än förra veckans solbadning. Haring till exempel, anmäld men DNS. Solskensåkare?
Krillan dök i alla fall upp som gubben i lådan. Hade bara skojat lite om sjukdom. Biffigare än aldrig förr va han också. 

Det var i alla fall jäkligt kul att tävla lite. Även om inte kroppen funkar riktigt som jag vill att den ska göra så ger det en bra känsla för vad som måste göras i träningen och jag ser redan fram emot nästa race om några månader. Helvete, ser nu att det är redan 7 juni, trodde det var i augusti nästa gång. Hur som helst, med 3 rullskidpass i mej är jag nöjd. Jag klarade mitt mål med topp 15 och blev 13:e gubbe totalt. Tiderna verkar stämma dåligt i resultatlistan men placeringen ser ut som jag minns det. Skidskorna höll. Ryggen är slut men höll. När jag kollar pulsdata efteråt är det inte tipptopp. Det finns såklart dagsvariationer i frekvens men mitt snitt på ett sånt här lopp ska vara minst 90% som är 180 slag. Maxnotering kom i slutbacken då jag kunde gå förbi Graas som definitivt inte hunnit upp på sin normala nivå än. Där snackar vi en stark rullgubbe!




Det som var extra glädjande ikväll var att Rex tog en pallplats. Brons för Stenhammar som fick en ny upplevelse på grund av lånad utrustning.. Björkens. Vad Björk själv gjorde ikväll ska jag höra mej för om i morgon på Ottars. Va han ens sjuk eller skojade han med?
Mot Stenhammar spurtade Berra som blev 4:a, sen krillan 5:a och Arnland 6:a. Legenden Uffe kom in som 8:a tätt efter men hade åter ett uppfostrande jobb i klungan med att lära ut effektiva förningar. 
Min förhoppning är att träna upp mej så jag också kan få en lektion i augusti.  

4 kommentarer:

  1. Bra kört hörru. Tycker dina 3 saknade slag ingår i felmarginalen - hade det varit sol så hade du säkert räknat in dem. Själv snittade jag 86,5% av max, det är väldigt lågt för att vara jag -men må ju ha lite kräm kvar inför Ottars.

    SvaraRadera
  2. Som vi längtar till Augusti när du kommer ligga med i vår klunga!

    SvaraRadera
  3. Har du redan tagit ut dig på bekostnad av bloggandet?

    SvaraRadera
  4. Haha, mycket nu men inte utsliten. Inlägg kommer. Även jag längtar till augustiformen H. Berry, så kan det mycket väl vara.

    SvaraRadera