Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 11 maj 2023

Kyrkserien igår!

Satpärk som min vän Bergman lärt mej, vilket tempo gubbarna håller i Kyrkserien! Bergman förresten som lämnat Uppsala och flyttat till Östersund. Skiter helt i kyrkserien och nöter fortfarande på snö. Lyxlirare. 

Men nu var det rullskidor vi skulle snacka. Jag kunde inte delta eller vara på plats men har ju hört en del.. Om vi skulle börja med pallen. Hedbys, Österberg och Haring. Bara den säger en hel del. Österberg är nämligen 50 bast och Haring en årgång äldre. Vilka sjukt starka gubbar. Det är ändå skönt att en yngling (i förhållande) står överst på pallen. Efter dessa lirare stakar Arnland in på 4:e platsen. Grymt bra prestation av en som tränar hälften av ovanstående herrar och är född -75. Det finns hopp för mej i framtiden med andra ord. 

Hedbys, Österberg och Arnland är sikare men Haring är hjärtat i Stockholmsklubben XC-STHLM. Jag träffade honom för första gången i Seefeldt - 16 eller något sånt. Kaiser Maximillian lauf. Brutalt lopp. Han är sympatiskt och brinner för skidåkningen och det är alltid kul att ses på skidtävlingar. Det är sjukt att de håller 25km/h över timmen så här tidigt i maj. När jag kollade resultaten saknades Berra som jag visste ställde till start. Först trodde jag nästan att han upprepat vinterns största händelse att bli DSQ på grund av tjuvskejt i DM. "Det låg stenar i snön" hette det då och den funkar ju även på asfalt. Efter en koll på strava såg jag dock att Berry gjort en stabil insats och slutade 5:a efter att faktiskt blivit stängd på upploppet. Det va tydligen ett hett lopp där även Stenhammar, 7:a, prejade ut stackars krillan, 8:a, i hästbajs på upploppet. Krillan hade helt klart en tuff kväll där han även fick frågan (från en legend), om han va "trög i huvet" för att han inte klev åt sidan i rätt tid för växeldragning. Det är helt klart tufft där ute! Tur att krillan har ett psyke av stål. 

Angående Björk har jag fått kontakt. Han jobbar lite mycket nu bara och har inte tid med sånt här. Men en plan finns för att slå mej i mars. Kul! 

4 kommentarer:

  1. Tack för kul läsning!

    SvaraRadera
  2. Hade inte sett att du höll mig som trea inför loppet. Hade jag vetat det hade loppet sett helt annorlunda ut. Tänker på det till onsdag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ändå imponerad av dej och krillan.. Men tyvärr är ditt förtroende förbrukat. Nästa onsdag står Krillan som tippad trea.

      Radera