Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 6 maj 2023

Testpass, stravahets och allas vår krillan

Idag orkade jag inte mer, jag testade. Fortfarande lite hostig och snorig men känns som att så kan det hålla på ett tag. Körde 75 min lugnt i skiergen och det blev tillslut 15km på 66% av maxpuls. Kändes bara bra. Skönt. För när man sen går in på strava och ser alla skidåkarvänners pass förstår man vilken nivå det hamnat på. Vi snackar 5 till 10 mils rullskidåkning. 3-5h pass. 10 milarn står ju dock Hedbys för och där ska det väl vara en annan nivå men hur som helst så märker man att folk är igång på riktigt. På onsdag drar kyrkserien igång också. Kul lopp på lagom nivå och alltid en toppentimme hård träning. Jag ställer inte upp denna onsdag men hoppas göra det framöver. 

För övrigt har Björken blivit av med skiergen och det är tyst på strava sen några dagar. I morse bjöd Oscar in till pass, 08:00 svandammen för stakning. Krillan och Hansén hängde på. Krillan har inte blivit tjock som han påstår, däremot måste han fått någon kommentar, förmodligen från någon flicka, för han har börjat gymma något kopiöst senaste året. Han chockade med muskler senast jag såg honom på vasaloppet. Vet inte om det kommer vara till någon fördel i skidåkningen faktiskt. Det fanns en tid när han var DM kung och då såg han ut som en slang. Nu tar han 100 i bänkpress men är inte topp 500 i vasaloppet. Vi får se. Han ger ändå ett seriöst intryck då han här om dagen köpte blåhjul..     

2 kommentarer:

  1. Jag gjorde en Halvarsson (https://www.expressen.se/sport/langdskidor/radslan-nar-han-sag-sin-egen-spegelbild/)
    Nu lägger jag också om träningen.

    SvaraRadera
  2. Bra återstart på bloggen! Sikta mot stjärnorna och kom till hamburgarna i Eldris🤣

    SvaraRadera