Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 19 september 2012

Träningsvärk

Längesen jag hade sån träningsvärk i kroppen. Måndagens pass var bra. Jag inser när jag läser mina kamraters bloggar och även Vasalöparen att jag tränar så jäkla lite. Det måste bli någon sorts ändring på det men just nu känns det som att det får vara. Styrka har det inte blivit någonting alls av. Helt omotiverad där. Stavarna till rullskidorna är knäckta. Jag kör nog löpning tills snön kommer. Kastar in lite situps och armhävningar då och då. Funkar det till topp 500 i vasan? Ikväll blir det i alla fall ett bra stavgångspass i Björklinge. De stavarna är ännu ej knäckta.

4 kommentarer:

  1. Hej Mandus!
    Hörde om dina stavar - trist och oturligt. Men kan du inte låna ett par stavar eller köpa ett par nya billiga om inte annat. Tror du ångrar dig i vinter om du "bara" kör löpning tills vintern kommer.. rullskidor och överkropp är nog bland det viktigaste för skidåkare/vl-åkare idag... det är iaf min teori. VL topp 500 - visst klarar du det! Om du vill! Du verkar ju köra bra pass när du kör och då har du vunnit en del redan där. Sen gäller det ju att hitta balansen - fritid - jobb - träning etc... balansen för vad man orkar och mår bra av. Hur mkt tid man är beredd att lägga ner. Kör på och lycka till! /Ulrika

    SvaraRadera
  2. Team sportia säljer väl rullskidsstavar med trugor och allt för typ 500 kr. Känns som en värd investering.

    Skierg tycker jag du ska fortsätta köra. Jag har börjat köra det och tycker det känns som det ger mycket. //Kristian

    SvaraRadera
  3. Klart du fixar 500, Mandus. Team Johansson är redo med vätska mellan Smågan-Mångsbodarna som vanligt.
    Mvh Sten

    SvaraRadera
  4. Ja, ullis. Visst är överkroppen viktig. Känner mig lite omotiverad bara. Måste hitta den ännu viktigare balansen. För lite träning ger även det obalans. Ska fixa nya stavar när jag blir sugen på att rulla igen. Kör på du med.

    Tack för tipset Kristian.

    Sten: Den kontrollen är guld och ni är alltid alerta. Längtar dit redan :)

    SvaraRadera