Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 23 september 2012

Kung Björn 10 km.

Jag har haft en riktigt bra lördag. Förutom att jag sitter och bloggar i sista ölruset har tävling bedrivits. Även födelsedagskalas samt inflyttningsfest. Jag har ju som ni säkert märkt minst sagt tappat gnistan i träning och motivation. Varit mer sugen på publivet än svett och puls. Vet inte vad det beror på men när jag kom hem från USA och skulle lägga i en högre växel skar det nånstans. Istället blev jag omotiverad, trött och nästan grinig. Mina senaste träningsveckor ligger runt 3h/vecka och det duger naturligtvis inte för det mål jag satt upp. Men det vänder nog snart.

Hur som helst var det tävlingsdag och jag steg upp och såg regn och tråkväder medans jag plockade fram min frukost. Tänkte på hur loppet skulle gå. Jag brukar alltid ha ett hum om hur kroppen känns och hur reaktionen ska bli när jag pressar mitt max i (förhoppningsvis) 40 minuter. Men i morse kände jag att jag inte hade någon aning. Det kunde gå tungt från första steg och det kunde gå hyfsat lätt. Jag har helt enkelt för dålig koll på kroppen just nu.

Plockade upp Erik Ohlström som verkade lika lugn som vanligt inför tävlingar. Plockade sen upp brorsan 5 minuter efter och då var snacket i bilen igång. Tider, banan, vädret, formen på löpare etc betades av på väg till OK Linnés klubbhus och starten för Kung Björn.

Löpare från IK REX var: Thomas Gustavsson, Magnus Björk, Erik Ohlström, Martin Andersson, Jag och Patrik Tufvesson.

Löpare som åker för Rex skidor men löper för NAIF 79: Kalle Ekström och Lennart Svanström.

Surret i bilen handlade om dessa herrars form och förmodade resultat för dagen. Resultatet skilde sig en del från "tippningen" i bilen.

En lerig och bitvis ganska hal terräng löptes snabbats av en Viktor från Rånäs 4h på störda 32.52
Jag trodde inte segrartiden skulle bli under 33 en dag som denna. Snabbast av Rexarna blev Thomas G. på 40.12 (för övrigt min nya stormörkare) ((efter gamle stormörkaren Niklas Söderman som jag nu slagit i både skidor och löpning och därmed ej längre uppfyller kraven för en stormörkare)). Näst bäste rexare var Magnus som löpte in på 40.35 (med ett skitstopp). Därefter följde Erik, 41.15. Martin, 41.22. Jag, 41.33 och Patrik 41.52.

Kalle imponerade med 38.53 vilket gav en 13:e plats. Lennart löpte på 44.15 med sömnbrist. Lennart, jag och bror höll ihop i ca 4.5 km då brorsan gick över på andra sidan vägen och höjde tempot. Fick lucka som jag försökte täppa till. LS släppte och jag var sen 20-30 meter efter brorsan ända in i mål. Vi plockade många placeringar mellan kilometer 6 - 10. Patrik löpte jag om vid km 9. 

En bra genomkörare inför Lidingö nästa helg som jag tyvärr inte känner mej så sugen på. Tvivlar på pers. men psyket kan förändras. Hörs då.

Resultat Kung Björn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar