Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 29 september 2012

Persar idag!

Fantastiskt nöjd! Har aldrig kommit så oförberedd till ett lopp som idag. Humöret senaste tiden behöver jag inte snacka om. Tränat 35 minuter den här veckan innan dagens lopp. Så att jag tar personligt rekord är en grym kick. Jag har gjort det alla år jag sprungit och det är gött att fortsätta så. Första gången jag löpte blev det 2.52 sen 2.43, 2.33, 2.27 och idag 2.24

Jag är långt ifrån medalj men jag ska fasen dit nån gång. Nu är det öl och bilköer som gäller.

Kristian Tufvesson löper på 2.11 från led 2. Han kommer ifatt mej vid 16-17 km (startade 10min efter) och var förtvivlad över trängseln. Han siktade på under 2h. Jag var självklart tvungen att upplysa honom att det gick för sakta.

Erik.O går i mål på 2.17, Patrik Tufvesson 2.18, brorsan 2.37 från led 4, Lennart 2.40nånting. Dessa tider är inte kollade, bara mun till mun.

Dagens löpare är enligt min mening Magnus Björk som löper på 2.12 från led 9. Fantastiskt!

En bra dag med perfekt löpväder, kalla dushar och bra langaservice. Som det ska vara helt enkelt. Skål!

10 kommentarer:

  1. Härligt jobbat!!! Kul med rapport om de övriga oxå!!! Men sprang Erik alltså... stod inte med på resultaten... skåla ordentligt nu/ullis

    SvaraRadera
  2. Tackar! Ja, Erik löpte. Konstigt. Det kanske inte blev registrerat. Nya chip i år. Men stämde resultaten i övrigt? Jag kommer inte ut på resultatsidan. Vi saknar dej ullis! Kör du imorgon? Nästa år kör du K30 :)

    SvaraRadera
  3. Good job Pedro, härligt att höra att det gick så bra för dig. Givetvis måste det bero på den fenomenala uppladdningen i Kalifornien. Öl och strandjogg. Stort grattis från Gå&leta. /Marcus o Sara

    SvaraRadera
  4. Helt galet bra Mandus! Som vanligt kommer du dåligt förberedd till tävlingar och sedan gör du stordåd!

    SvaraRadera
  5. Kul med pers!
    Jag slog ju också pers... Tyvärr åt fel håll bara... Men jag tänker inte lyssna på Roines devis om nåt utförsåkande...;-)
    /LS

    SvaraRadera
  6. Grattis brorsan, helt galet bra ju!! Tror det var den grymma laddningsmaten/tårtan/chokladbollarna på fredagkvällen som hjälpte till också :) Kramar från stolt syster!

    SvaraRadera
  7. Grattis bror! Du må ha klottat dit nån omtalad Henning...men för silvermedaljen runt halsen krävs mycket bättre uppladdning! Nästa år ser vi till o starta i 1B, sen drar jag dej till silvret. Rykten florerar också på diverse bloggar/forum att Håkan ställer upp nästa år! kul!

    SvaraRadera
  8. Tack för alla kommentarer! Kul!
    Öl, strandjogg och chokladbollar är nog inte så dumt i alla fall. LS, Roines devis om utförsåkning har jag inte hört. Låter intressant. Brorsan, jag löper gärna i rygg på dig till medaljen nästa år. Start training!
    Tackar Håkan, jag ska komma förberedd till nästa tävling. Måste testa det också. Önskar dock att jag hade alla dina rullskidemil i kroppen. Bra kört.

    SvaraRadera
  9. Snyggt jobbat Männy! Maskinen levererar som vanligt..

    SvaraRadera
  10. Tack MackJoa. Längtar till nästa år när du sticker upp.

    SvaraRadera