Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 1 februari 2013

10 x 1000 meter på TT

Rivit av ett hyggligt intervallpass på Thoraxtrainern. Körde 10 stycken tusingar med en minuts vila mellan. Intervall 1 och 10 var dock upp och nervärmning. Jag satte upp farthållaren på 3.50 fart. Har märkt att det går fortare på TT än Skierg. Jag körde ju riktigt mycket Skierg inför förra Vasan men nu, efter några pass föredrar jag faktiskt TT. Intervallerna gick på 3.49-49-48-47-46-45-43-24 Jag får sätta farten på 3.40 nästa gång. Kände mej stum och hade träningsvärk sedan styrkepasset men när jag var varm efter 2:a intervallen gick det utan problem. Stakningen känns fin alltså.

Imorgon ska jag vila innan jobbet och på söndag blir det veckans enda skidpass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar