Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 17 februari 2013

2.30 timmars skidpass.

Tog mej i alla ut på ett skidpass den här helgen. I fredags var det fest med jobbet och jag kom hem på lördag morgon. Så lördagen sov jag i stort sett bort. Idag var jag i bättre form och åkte ett skapligt långpass. Temperaturen var på plus idag så fäste var det bara att glömma. Jag stakade därför merparten av passet och gick/saxade i de värsta backarna. Efter 1.40 h stannade jag och fikade. Medhavd smörgås med jordnötssmör. Köpte en 0,5l läsk också. Den kostade 35 kronor. Fina priser i skidstugorna.

Det blev alltså bara tre pass den här veckan varav ett på snö. Det är för dåligt men jag känner ändå att jag går framåt ordentligt med den mängden av träning. Nu ska jobba rätt mycket så får se hur det blir med träning och blogg den här veckan.

Såg resultaten från Bessemerloppet. Jäklar vad Tynell krossade. Jan Mattsson var hela 21 minuter efter. Men det som skrämmer mej är att Fredrik Björck bara var 13 minuter efter Mattsson! På 52 kilometer. Han slog även min konkurrent ifjol, Andreas Degerfeldt. Han vet jag är stark skidåkare. Ojoj, det blir kanske till att ta rygg den 3:e.

2 kommentarer:

  1. Ledsen för sen kommentar (viktigaste träningsveckorna innan Vasaloppet har gjort att ingen tid funnits till annat än träning och förberedelse). Gällande Bessemerloppet så hade jag en skön dag i spåret, stannade vid varvning för att fika (också cola, gratis), snittade 150 i puls och åkte mest runt och gled. Kan passa på att nämna också, blåsor i händerna är för nybörjare som inte använt händerna till annat än ölhävning. Det närmar sig nu och rapporterna säger att du inte tidigare känt en liknande press. Hoppas vi delar sovplats i garaget och kan lägga upp lite taktik, för att du om möjligt ska hänga med i första backen./FB

    SvaraRadera
  2. Haha, vilka rapporter har du fått? men när jag läser det här - Ingen tid funnits pga förberedelser och träning, åkte Bessemerloppet på halvfart och klarar led 2 lätt, får inga blåsor i händerna. Ojoj, du borde klara topp 500 på söndag! :)
    Tror bestämt att pressen ligger på dej men jag ska hänga dej till Mora till varje pris.
    För övrigt har jag gjort mitt "garageår" Trivdes inte där ute. Ses snart hjärtat.

    SvaraRadera