Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 14 februari 2013

Thoraxpass

Jag har kört stakmaskin i dagarna två. Skavsår och blåsor. Igår en timme och idag 10 kilometer på 38.40. Borde ta mej iväg och åka skidor istället men är så jäkla trött på att åka buss och tunnelbana när jag kommer från en 40 minuter bussresa efter jobbet. Passen har känts riktigt bra i alla fall. Skapligt krut i stakningen och det har gått fort att komma tillbaka till acceptabla nivåer. Det var ju bara för två månader sedan jag inte orkade köra 1 kilometer under 4 minuter. Jag är ändå en bit från fjolårets form och det är väl inte så konstigt. Har aldrig tränat så bra som då och jag tror det är därför det går hyfsat nu. Kände på Vindfjellsloppet att det saknades en del men jag såg i alla fall i seedningstabellen att jag är en klar led 2 åkare. Det är roligt. Jag såg också att Fredrik Björk smygtränat sej in i led 2. Det är ännu roligare. Det kommer bli en kanonfight den tredje mars. Antagligen spurtar jag ifrån och vinner som i gamla dagar. Det ser jag fram emot.
Led 1 var jag dock riktigt långt ifrån. Hela 6 minuter. Så topp tusen blir nog ett bra mål i år också.

Imorgon är det pubochadjörunda med jobbet efter jobbet. På lördag blir det avskedsfest med Oslovännerna. Jag tänkte också orka med att åka skidor i helgen så det ska inte bli för blöta tillställningar. Efter helgen jobbar jag varje dag fram till den 27:e då jag åker hem till Liv och Uppsala igen. Glädjer mej.

Ps. FB! Om du börjar träna lika extremt och hårt som jag kan du också få så här coola skavsår. Ds



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar