Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 9 februari 2013

Kanondag.

Vaknade och tog skejtskidorna med mej upp till Holmenkollen i morse. Kallt, sol och knirpsnö. Holmenkollmarsjen idag. 54 kilometer med mycket klättring. Inget för mej men langa dricka och surra med glada norrbaggar är inte fel. Jag ställde mej 6 kilometer från mål med kaffe, cola och redbull. Skulle langa till två killar men missade den första. Han slank förbi osedd eller bröt så när Torgeir kom överraskade han mej. Jag hann i alla fall få upp dryckesflaskan som jag förvarat i långkalsongerna. Det var bra värme på cocktailen sa Torgeir i ett sms efter loppet. Trots att han åkte i en likadan dräkt som han lånat ut till mej såg jag honom inte så lätt som jag trodde. Såg en del kändisar också. Vegard Ullvang och Sandra Hansson m.fl.

Därefter åkte jag en timme. Jag kunde inte fatta varför jag var trött och hade träningsvärk i axlarna. Högra mest. Jag har ju bara vilat hela veckan. Men till slut förstod jag att det kom från vallningen. Allt borstande. Hoppas det var värt det.

Väl hemma drog jag ner på stan med Britta och var på ett riktigt skönt jazzhak. Sen mötte vi upp några andra vänner för pilsner och mat. Jag drack bara en. Jag har nämligen blivit psykad och trakasserad under dagen. En viss människa som skickar sms med Konstigt innehåll. Se bilden nedan..

Imorgon blir jag upplockad 06.15 så ikväll blir det inte roligare än en påse Vitargo till Sean banan. Sen läggdags. Åter imorgon för tävlingsrapport.











1 kommentar:

  1. waiting for Vindepustloppet - the story ´nd plans./D Perhaps you are out o firer!

    SvaraRadera