Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 3 februari 2013

1.30 h skidor.

Jag segade mej inte ut förrän vid tre tiden idag. Gottade mej framför Vinterstudion och slocknade en stund. Tänkte bara köra ett kort och lite hårt pass idag, för att sen ta det lugnt nästa vecka inför Vindfjellsloppet. Därför åkte jag upp till Holmenkollen för att slita några varv i tävlingsfemman. Där pågick det dock tävlingar så jag fick åka med rygga ner till Ullevålseteren och lämna den där. Då slank jag in och åt en våffla med syltetöy och brunost också. Mycket gott. Tankarna var egentligen inte med på träning idag. Skulle kanske gått ner på stan och lökat i solen eller läst avisen med en Guinnes. Ibland tror jag definitivt det kan ge mer en ett halvdant träningspass. Viktigt med balansen. Jag hade en studiepolare som var bra på det där med balans. Fredrik Dufva hette han. Jäkligt balanserat namn också.

I alla fall..Efter väskdumpningen och våfflan gick det lättare. Innan undrade jag hur pass sliten jag egentligen kunde vara? Har ju bara tränat några timmar denna vecka. Men behövde uppvärmningen på 45 minuter för att komma igång helt enkelt. Resterande 45 minuter försökte jag trycka på lite och hålla tävlingsfart. Det gick sådär alltså. Blev väldigt trött snabbt och kunde inte alls hålla tempo. Skulle behövt de där tio minuters intervallerna med Rex som jag gått miste om + några tävlingar. Vad jag än behöver, ett okej pass.

Idag har jag även funderat hur jag ska fixa till mina skidor inför helgen. Känns sådär att åka mitt enda seedningslopp på utsliten sommarvallning. Men det kostar för mycket att lämna in dom här och sen vet jag ju ändå inte hur duktiga de som vallar är. Jag har inte med mej en vallapryl hit nämligen. Jag måste också köpa mej en tröja att åka i. Mitt snabba korvskinn ligger hemma i garderoben. Jaja, de löser jag i veckan.

Får ihop 4 timmar träning den här veckan. Lite snålt. Men bra kvalité på åtminstone 2,5 h av de. Tror jag är uppe i 8 skidpass nu. Tävling på söndag!

1 kommentar:

  1. Tycks vara en gemensam situation för bloggare att å ena sidan ... men å andra sidan så ...
    Du kan väl för sjutton inte tävla på sommarvallade skidor, träna är väl en sak. Lämna in dem och säg Norgeglid och köp nån el några fäsvallaalternativ. Jag tar över burkarna sen./D

    SvaraRadera