Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 10 februari 2013

2.14.37 på 41 kilometer.

Ja. Det var skitkul att åka tävling i alla fall. Och väldigt bra att jag hann köra ett lopp innan Vasan. Det var ungefär som jag tänkt mej. Jag ville mer än jag kunde leverera. Blev ifrån åkt av några tjockisar och sådär. Gjorde stor tabbe i starten genom att ställa mej sist i första ledet också. Det märktes mycket att det var mitt tionde snöpass. Men jäkligt nöjd just med tanke på det.

Jag kom på plats 76 av 593 herrar. 21.10 minuter efter Börre Naess. Slog i alla fall bästa dam med 3 minuter. Hon verkade dock rätt okänd. De flesta höjdarna åkte Holmenkollmarsjen igår istället.

Jag ska skriva om dagen imorgon. Då ska ni få veta vad en åkare som hela tiden gled om mej nedför för att sen få stryk uppför,glida om nedför etc, hade under skidorna.

2 kommentarer: