Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 27 september 2011

Trött på vekheten

Är riktigt träningssugen efter två veckors förkylning och då åker jag på en sårinfektion. Det var på Lidingöloppet som jag fick ett rejält skavsår under foten. Inget mer med det, det brukar hända då och då men i går vid 17 tiden blev jag riktigt dålig med feber och dunkande svullen fot. Bara att åka till närakuten i Uppsala och det resulterade i en 10 dagars penicillinkur. Bittert.

Svullen och ful





Nu har det gått några dagar sen loppet och jag är fortfarande nöjd med resultatet. Dock tror jag att jag hade fixat 2.23 om jag inte blivit sjuk men sånt vet man aldrig. Något jag vet är däremot att jag vill ta den där medaljen så 2.15 siktar jag på nästa år. Nu ser jag fram emot sista löptävlingen som blir Hässelbyloppet 16 okt. Jag kommer ju inte hinna träna så många löppass efter penicillinkuren så de få jag kör ska bli hårda. Pers på milen i år är ju 39.29 från Kiruna Jägarmil och det ska naturligtvis slås på Hässelbys snabba bana.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar