Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 7 september 2011

Stavgång i regnet.

Blev bara 1.30h på södra idag. Genomblöt efter de vanliga 6 intervallerna. Kändes bra i kroppen. Trodde jag skulle vara segare då jag körde ett jobbigt pass i måndags. Även det på södra. Men låt oss backa till torsdag. Jag har ju inte bloggat på en vecka. Anledningen kan väl vara att jag ibland faller in och blir en goddagspilt helt enkelt. Jag har inte tränat mer en 2 pass på denna gdp vecka. I torsdags lökade jag ur och struntade i träning. Så fredagen som var vilodag fick ta den smällen. Dessvärre var det ju fotbollsmatch på tv så jag hade inte tid att träna. Dessännuvärre tycker jag väldigt illa om uttrycket "jag har inte tid att träna" (speciellt när tjocka säger det)  *  Det finns säkert nån som verkligen inte har tid att träna men oftast handlar det om slöhet eller ovilja. Vill man kan man planera in sina dagar så att det verkligen finns tid till ett bra pass, om så bara 20min så kan det ge mycket. Det här blev ju ett sidospår men jag känner ändå att jag måste dra det här. Jag känner folk som har riktigt fulla scheman och därför använder sig av transportträning, löper, cyklar till jobbet. Eller tränar framför aktuellt på kvällen. Nu låter jag jävligt pretentiös.  Hursomhelst är det ju för dessa tankar jag var tvungen att pallra mej iväg till gymet fast jag kände att det blev tight. Det blev skierg 30min. Jag körde 6x500-ingar runt 2min på varje. Asjobbigt. Resten av helgen gick i gdp:ns tecken och bestod av kantarellplockning samt att äta upp en del av dom. Jag drack även för mycket alkohol för att det skulle hjälpa mej mot "vägen till..
På måndagen var jag därför tvungen att köra ett mastodontpass. Jag cyklade upp på södra berget, 25min. och löpte sen 3x10km. 58-56-54min tog varven. Självklart var det extra vidrigt sista varvet då jag gjorde vad jag kunde för att löpa det snabbast. Belöningen var cyklingen hem. Nästan nervöst fort.
Igår, tisdag var jag såklart slö men jag är glad att kroppen klarade kvällens stavgång.

Gästerna lagar mat medans jag hjälper till.

Hittade riktigt mycket till slut.

Träffade även på Kristian Tufvesson i skogen.

*jag vet att jag är hemsk men det känns ju som så mycket mer lögn när tjocka människor säger det. De om några borde väl omprioritera så de "får tid" att träna.

5 kommentarer:

  1. Jag tror både träning och resultat blir både bättre och roligar om man gdp:ar ibland. Vissa kanske gör det lite mer än andra bara... Jag är iaf nästa frisk och kunde ta en rask promenad igår utan att få hjärtklappnning. Fy sjutton, sprang du hela LL alltså! Nu är det nära prövningarnas dag :) Kram sis

    SvaraRadera
  2. Fy fan va bra att springa 3 varv på milen vid Södra Berget! Rent ut sagt...

    SvaraRadera
  3. Tjena syrran, det tror jag med. Skönt att du hinner bli frisk innan LL. Viktigt att inte börja "stressträna" för tidigt bara. Jag ville köra igenom distansen och se hur kroppen reagerade. Nu blir det lugnare fram till loppet :) Visst ska det bli kul? Du klarar det lätt. Kram


    Tjena Anonym, Tackar för det. Brukar du löpa tian där uppe?

    SvaraRadera
  4. Antar att du menar att jag kommer bli "giftig" i vinter. heh

    SvaraRadera
  5. Antar att det är Kristian "svampen" Tufvesson som gått och grubblat vad jag egentligen menade med svampbilden?

    Självklart var det det jag menade Kristian.

    SvaraRadera