Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 11 september 2011

10km löpning

Jag testade löpa ikväll. Hade inte lust med något annat och benen kändes ok. Men en bit in i passet så började det verka i underbenen. Värmde 1km löpte sen 8km i 4.30 tempo och avslutade med nerjogg 1km. Det kändes tungt och riktigt jobbigt att hålla 4.30/km men det hade jag räknat med. Vekbenen är dock väldigt trista. Nu sitter jag med dem i isbad och hoppas jag kan vila mej iform inför Lidingö. Skitsamma, 2.33 ska krossas.

3 kommentarer:

  1. Jobbigt m värk i benen. Du får väl cykla i stället... Tror du det är benhinnor som spökar? Har för mig jag visade dig en lite övning (typ massage) mot ömmande hinnor för några år sen... om du minns (och det var du) kan du ju prova... Den sätter igång cirkulationen och snabbar på ev läkning...
    Lycka till
    /LS

    SvaraRadera
  2. Vila inför LL! Så blir det för mig.Du får inte skada dig ju... Ha en bra plugg- och träningsvecka, kram!

    SvaraRadera
  3. Tjena LS. Ja, riktigt jobbigt med benen. Men jag kan åka rullskidor, simma, styrketräna och cykla så ingen fara egentligen. Det verkar vara belastningen från löpningen jag inte pallar. Ska testa massagen fast tror inte det var mej du visade. Ska gå ut och kolla resultaten fr JB nu.

    Elin? japp, blir vila från löpningen iaf. men träning blir det :) ses snart.

    SvaraRadera