Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 23 januari 2014

DM Stafett

Ojoj, ikväll är det urladdning på 10km DM stafett. Det är med skräckblandad förtjusning. Kul att vara på tävling och träffa skidmänniskor men jag vet också att luftrören kommer bränna och musklerna skrika av chock. Jag åker för Rex lag 2 tillsammans med stjärnor som Fredrik Björk och Hampus Ohlström. Har förklarat för coach Pär att jag är lönnfet men det verkar ändå som att laguppställningen består.

Sist jag åkte skidor va Axa ski marathon den 29:e december och jag har endast fått ihop 10 timmar träning under hela januari. Snitt 3h/v. Jag hoppas det räcker för att bibehålla det jag hade åtminstone. Jag har dessvärre inte hittat någon riktig motivation sedan jag kom hem från Australien. Är inte sugen. Kanske har med snöbristen att göra, postsemesterhumör eller bara jetlag. Jag ska försöka vända detta och hinna med 2 långlopp innan vasan i alla fall. Storvreta och Lindman om de går att genomföra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar