Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 24 januari 2014

4:a i DM stafetten.

Det var riktigt kul att vara på tävling igår. Härlig stämning, kända ansikten och taggade åkare. Jag kunde verkligen känna motivationen komma tillbaka. Jag tog starten för vårt lag och skickade ut kroppen i riktig chock. Jag var uppvärmd men det var ett tag sedan jag behövde jobba för fullt under så lång tid. Skidor är jobbigt alltså. Första 3-4 km gick tungt men sen började det faktiskt att släppa och jag kunde då öka tempot och åka bra till 9km sen tappar jag på slutet. I mål på 33.33 En tid som jag är nöjd med. Självklart mest för att jag slår min idol Fredrik "vägen till tvåsiffrigt" Björk. Vi åkte i samma lag men det var ändå det viktigaste. Han åkte på 35.01 och öppnade hårt första varvet och fick slita tungt andra. Hampus O fick sen täppa till lite luckor på sista sträckan efter oss. Han åkte skatesträcka på 31.24

Ik Rex lag 1 kom 2:a och var långt efter segrarna Östervåla som enbart stakade. Imponerande åkning. Rex damer vann och Rex H35 kom 3:a. En till som imponerar är Thomas "jag tränar bara en timme i veckan" Gustafsson. Han kom i riktigt hög fart och susade om mej efter 800m på starsträckan. H35 fick starta ett led bakom H17. Hur som helst hade jag aldrig någon tanke på att gå med som tur va. I mål är han bara 11 sekunder efter Erik O. Grymt.

Erik O och Emma B har nu åkt till Italien för att köra Marcialonga. Vi andra ses imorgon i Tierp för DM individuellt. Då ska det bli härligt att åter leka med FB.   

Resultat      Bilder

2 kommentarer:

  1. Ditt komiga läge under de första kilometrarna beror helt enkelt på den lyxshaken från MAX du vräkte i dig!

    Det såg bättre ut idag i Tierp

    Lite mer hårdhet i den kroppen och du kan bli nått

    MVH

    VIKTORJOHAN

    SvaraRadera
  2. Tackar. Haha, utan den chokladshaken hade jag inte tagit mej runt. Men jag kanske skulle testa utan MAX fram till VL och jobba på hårdheten. Får se.

    SvaraRadera