Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

måndag 21 januari 2013

Långpass.

Idag har jag varit ledig. Riktigt skönt har det varit och jag ägnade dagen åt skidåkning. Upptäckte nya spår och det var inga problem att vara ute länge. Hade dock inte tänkt åka så länge som det slutligen blev. 3h 45minuter. Några missberäkningar som jag ändå var tacksam för. Så mycket träning brukar det inte bli på en vecka annars. Passet kändes bra med få svackor. Jag tycker stakningen känns kanonfin. Efter två timmars åkning kom jag fram till en lång uppförsperiod. Kollade klockan och stakade med låsta armbågar. Det var inte så brant men frekvensen var skaplig. När jag kom upp visade det sig att jag kämpat 12 minuter. Känner mej stark helt enkelt. Men sen har jag ingen att jämföra mej med heller. Diagonalåkningen är hemskt dålig. Struntar i den nu men till nästa år blir det teknikträning. Under passet funderade jag på att jag tränat kasst och jag borde vara sämre än vad jag är. Måste gjort något rätt ändå. Eller är det förra årets gnetande som betalar av sej? Hur som tror jag topp tusen blir en bit av en kaka.

Jag har också ny motivation som jag kan titta på när det går tungt. (Se bild) I början av passet idag kände jag av ett muskelfäste i underarmen. Känner igen det från ifjol. Så nu ska jag vila armarna några dagar. Det blir nog de där löpintervallerna som ställdes in igår. Ett hårt bålpass ska jag också köra den här veckan. Det blir skitbra!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar