Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 29 januari 2013

30 minuter jogg.

Jag går runt med en härlig känsla i kroppen nu. Seg och sliten. Äter hela tiden. Fortfarande hög på förra veckans träning. Men jag är medveten om att min speedträning till Vasaloppet kan bli farlig. Jag klarar ju inte 12 timmars träningsveckor egentligen. Bara en enstaka. Därför ska jag ta det riktigt lugnt nu i veckan. Dagens pass var alldeles lagom. 30 minuter jogg i Vigelandsparken. Två plusgrader och en liten pratstund med några asiatiska damer. Vi fotade varandra och pratade om Swix. En av dom jobbade tydligen inom företaget. Jag frågade om jag kunde få ett bra pris på varorna genom henne men då såg hon mest bara chockad ut. Lite kommunikationsproblem. Undrar vad hon trodde jag frågade, good price etc..

Mot kvällsjobb på Aker Sykehus. Imorgon blir det nog styrka.

4 kommentarer:

  1. Kul att du har en härlig känsla... Och att du får ett lopp i helgen. Du behöver verkligen en bekräftelse på vart du står, sen är det upp till dig hur du ska hantera det dom här sista veckorna och vilken törn för självförtroendet det innebär. Ett bra wake up call förhoppningsvis. Jag vet inte om du har hört resultatet från KM igår, men kanske är det lika bra. Lycka till nu! /FB

    SvaraRadera
  2. Haha, jag har letat efter resultatet men det verkar inte finnas ännu. Det ska bli riktigt skönt att staka in i led 1 den 10 feb. och det är dina initialer på mina skidor som gjort jobbet. Men jag såg på Vasaloppets hemsida att du är kvar i 10:e led. Jaja, försök med ett seedningslopp till i alla fall. Du borde kunna greja 6:e led. Om du är i form. ;)

    SvaraRadera
  3. Vet inte om du söker på förra året (historia nu), men så vitt jag vet ser det ut som jag har kommit till ett ok startled med tanke på att det är 3-4 seedningstävlingar kvar, för en del! Det finns en anledning till varför resultatet inte kommit gällande KM. När det gäller din Rex- dress funderar jag på att hämta hem den snart. Fast jag kör nog utan, risk att det börjar gå för snabbt annars.

    SvaraRadera
  4. Ja, jag såg att de har uppdaterat nu. Skönt att jag har ett led till godo i alla fall. Det ska bli skönt att trä på sej tävlingskorvskinnet igen den 3:e. Det var ett år sen sist. Jag tror du fortfarande är lite för tjock för tävlingsdräkt men nästa år kanske du också får en.

    SvaraRadera