Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

tisdag 15 januari 2013

Holmenkollen idag.

Två nya fina timmar skidor fick jag till idag. Jag började i Sognsvann och tog mej upp till Holmenkollen där jag gled runt lite. Grymt jobbiga banor däruppe. Jag ryckte en norrbagge i Hellnerbacken såklart. De ska veta sin plats. Det där sista var ljug. Jag gjorde inga ryck överhuvudtaget. Kroppen kände av passet i söndags och det var lätt att hålla ett moderat tempo passet igenom. Jag blandade skejt och stakning och det var skönt. Mindre folk var ute idag så det var ett plus men föret var riktigt tungt. Nysnö och minus 12. Och jag har ju bara sicklat av sommarskyddslagret med skidan lutat mot axeln. Det paraffinet vete fasen vad det va. En mjuk orange klump som jag hittade och tyckte passade utmärkt för sommarn. Men men, det är bra att det inte glider för fint på träning. Jag känner mej hyfsad när jag åker faktiskt men märker även av en del vekhet. Det är en bit kvar till topp tusen. Nu ska jag hålla detta goda träningshumör uppe och gneta på fram till mars så kan det bli bra.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar