Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 26 januari 2013

2.40 h skidor med Torgeir.

Grymt skönt med ledig helg. Har fått till ett fint klassiskt pass tillsammans med en arbetskamrat. Vi har aldrig lyckats få till något pass på grund av att vi går om varandra på jobbet. Men den här veckan har vi båda ledig helg.

Han åkte Vasaloppet ifjol och placerade sej 1600 nånting. Han har tränat på bra med sådär tre skidpass i veckan sista månaderna. Jag gjorde mitt sjunde skidpass idag. Därför trodde jag det skulle bli hårt att följa honom. Men vi skulle självklart bara åka ett långt kospass. Kos betyder mys på norska och så var det sagt innan. Torgeir satte i alla fall av i ett jäkla tempo och jag fick jobba hårt direkt för att följa. Kände att kroppen var sliten alltså. Jag har ju inte tränat så mycket som jag gjort den här veckan på hur länge som helst. Efter en halvtimme skrek jag att det var drickapaus och sa att detta var fan inget kostempo! Varpå han svarar att han bara har ett tempo. Öh, okej?

När jag gick upp och drog ville jag grilla honom lite också så vi höll igång sådär i 2 timmar och 40 minuter. Jag blev piggare och piggare. Riktigt nöjd med passet. Jag var starkare än honom i stakningen och han starkare uppför. Kolla in hans egenlackade lagg. Kul kille.

Gött att åka med en träningskompis. Hoppas på fler pass.





2 kommentarer:

  1. Det sägs ju att ingen vet var haren har sin gång och att en kan ha en räv bakom örat och att det är ingen ko på isen-när det gäller dig tycks det ligga en hund begraven någonstans...och du skriver verkligen en underhållande blogg./D

    SvaraRadera
  2. Nej här ligger inga hundar begravda. Inget bakom örat heller. Lite stressad bara. Snart Vasaloppet. Topp tusen är ett måste. Men ingen vet ju vart haren har sin gång..

    SvaraRadera