Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 27 januari 2013

Fantastisk vecka!

Nu sitter jag i mitt norska pojkrum och slöäter den sista cheeseburgarn jag köpte med mej hem från skidpasset. Skön segkänsla i kroppen. Jag avslutade en riktigt bra träningsvecka idag med över 4 timmars skidåkning.

Tanken imorse var ett ensampass skejt i två timmar efter Marcialonga. Precis efter målgången skickade Torgeir ett sms och sa att de var två stycken som skulle köra ett långpass. -Det blir litt roligere idag skrev han. Roligt betyder lugnt på norska. Jag hade precis legat i soffan och funderat om jag bara skulle dra iväg och basta med en kall öl som fin avslutning på helgen. Men men, jag var hemma hos honom 40 minuter senare. Vi åkte på samma ställe som igår men andra spår. Fantastiskt vilka skidmöjligheter man har i Oslo. Mil på mil med preppade spår och så en massa stugor med våffelservering lite här och var.

Inför dagens pass la jag på lite extra fäste på skidorna. Ville få till en hyfsad diagonal uppför. Det gick faktiskt bra och jag kände att jag fick till ett fint flyt. Passet gick fint rakt igenom men jag var en riktig sockertorsk från start till.. fortfarande. Jag körde gel, choklad etc redan efter en halvtimme. Måste fyllt på dåligt från igår. Efter tre timmar stannade vi i en stuga och åt våfflor. Behöver jag förklara hur gott det var? Bilden talar rätt bra tycker jag.

Vi var ute i 4h 30 minuter. Räknar med 4 h åkning. Med de får jag ihop över 12 timmar träning den här veckan. Mest skidor men också löpning och styrka. Flott!
Nu blir det en lugn vecka med desto mer jobb. Varje dag faktiskt. Tänker att det blir ett fåtal kortare pass. Skidorna går hyggligt trots många timmars slit på sommarvallningen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar