Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 29 december 2011

1.40h stakning-cykel-vallning

Hej, igår hände något jag trodde jag var klar med för i år. Rullskidåkning! 1h 40 min stakning. Det var ganska kul att det gick undan igen. Har inga tröghjul direkt. Längtar verkligen till den snö jag hann få smak på i Sundsvall. Hoppas jag hinner köra några pass innan Kläpparännet den 6 jan. Hur snöläget är i Ljusdal, där Kläpparännet går har jag inte kollat.

Idag var jag upp till Ottarsborg. IK Rex IP. Jag stod först i vallaboden och mättade nya skidorna. Avslutade sen med en timmes cykelpass i klubbens minigym.


Tyvärr upptäckte jag när jag siklat av skyddslagret från skidorna att det är 4st små uppbucktande "prickar" i belaget. De sitter med jämt mellanrum så något har gått fel i slipningen. Jag är så fruktansvärt less nu. Först får jag vänta nästan 3 månader på leverans sen släpper de igenom en sån kvalitetsmiss. Illa Fischer! Nu ska jag höra av mig till butiken imorgon men jag behöver ju skidorna nu så vet inte hur detta ska lösas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar