Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 21 december 2011

Träning och nyvallat.

Veckan har börjat fint med 1.30h skidor både måndagen och tisdagen. Igår kände jag dock att jag var sliten så idag har jag vilat från träning. Jag passade på att valla skidorna på södra berget istället. Riktigt bra att de har uppvärmda vallabodar där uppe. Jag har åkt på sommarförvaringsvallan hittills så nu blir det nog ännu roligare att åka. I måndags var det hur som helst inga roliga förhållanden. Fick kämpa i ny, blöt snö. Knappast något tekniskt vackert pass men bra träning. Tog två bilder.

Här fick jag spårat.

De här vattendragen passar liksom inte in i bilden.

I går körde jag samma varv som i söndags. 4x5km. Kändes som sagt riktigt segt och tungt. Men efter 2 varv kom jag igång bättre och sista varvet försökte jag trycka på och åka i tävlingsfart. Det var ansträngt värre och jag måste verkligen köra lite mer intervallpass. Jag hoppas på mycket snö i Uppland nu. Jag åker söderut på fredag och den 27e går Rexaracet (förhoppningsvis), 10km skejt. Skulle vara fint att få en ordentlig genomkörare.

Idag såg det så här fint ut. Då stog jag i vallaboden.

Nu blir det två skidpass till innan jag åker mot Uppsala på fredag. Jag hinner över 30 mils gränsen i alla fall. 74 dagar kvar nu!

3 kommentarer:

  1. Fint att se att herrn fått tillbaka gnistan. Även om underlaget verkar bedrövligt. Kör hårt.

    SvaraRadera
  2. Vilket vinterväder på bilden! Välkommen till slaskiga uppland! God Jul på´re mannen!

    SvaraRadera
  3. Tack MackJoa. Hoppas din fot läker som den ska. 9 månader kvar. :)

    Tack jimpan. God Jul på dig.

    SvaraRadera