Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

torsdag 8 december 2011

Två dagar har gått..

Det blev en intensiv start på snösäsongen. I vanliga fall brukar jag bara löka runt och mängda de första passen. Nu är jag ju dock här med Rex och vissa har redan betat av både två och tre träningsläger på snö redan. Intervallpasset i fm var inte att leka med. Skejt, 8x10min uppför! Hade jag inte haft tränare och skidkamrater så hade jag definitivt slutat och varit nöjd efter 4 men nu var det inte tal om något annat än 8st. Mitt jobbigaste pass i år. Eftermiddagen blev ren återhämtning med klassiskt 1h 30min. Bastu och en folkis satt därefter riktigt bra. Gårdagen bestod av en timme klassisk åkning när jag anlände vid 14.30 sen 5 varv i elljusspåret där tre gick snabbt vid 19-tiden. Riktigt kul att åka skidor och jag har fått tillbaka lite go av att vara runt alla dessa satsande åkare. Snön är hård och föret riktigt snabbt och det är extra kul.
Något väldigt ironiskt är att igår när jag svänger in mot Bruksvallarna så ringer de från butiken och säger att skidorna har kommit.

5 kommentarer:

  1. Riktigt roligt att läsa! Hoppas din härliga inställning håller i sig och att du får betalt för din försäsongsträning. Kör alla med öppna kort lr är någon uppe och kör i smyg, kanske under karlavagnen rent utav!!!!/D

    SvaraRadera
  2. Som sagt, riktigt härlig läsning!
    Fortsätt ösa o hälsa brorsan och alla övriga! Börjar också längta efter snö...

    /LS

    SvaraRadera
  3. Kör hårt... Det där med skidorna är ingen slump. Såna där saker händer alltid :)

    SvaraRadera
  4. dags för en snöbild nu, eller blir det forts barmark? /D

    SvaraRadera
  5. Tjenare D, LS och Håkan. Alla kör med öppna kort här uppe så mycket som jag märkt :) men jag är ju helt slut mellan passen och ligger i sängen eller äter då. Mycket möjligt att nån är ute och nöter mil då. Hoppas alla i Sverige får snö snart för det är så grymt skönt att slippa gym, Skierg och crosstrainer.

    SvaraRadera