Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 24 december 2011

30 mil i december.

Jag styrde kosan söderut igår. Hann med ett skejtpass på 1.30h innan jag lämnade "skapligt snöiga Sundsvall" för, "inte alls snöiga Uppland" Det var hårt och gick riktigt snabbt i spåren och jag kom i alla fall upp i 30 snömil i december. Det är tack vare lägret i Bruksvallarna. Nu blir det nog inga fler mil för här är det barmark och jag stannar över nyår.


Södra berget igår.

Vendel idag.

Idag började dagen således med 40 min jogg istället. Det var riktigt skönt att löpa lite men hade förstås hellre skidat. Nu ska jag tänka över min seedningsloppspremiär över julhelgen. Blev riktigt sugen på Kläpparännet som går den 6 januari i Ljusdal. Skulle vara skönt att väcka upp kroppen tidigt på säsongen och även få ett svar på hur jag ligger till. Blir ännu mer sugen när tipset kom från Andreas Peterson på Håkans blogg Andreas (åkare från Sundbyberg IK) åkte in på samma minut som mig i Vasaloppet. Kanske möts vi i Ljusdal.

Jag funderar även på att halvera intaget av julöl och snaps detta år. Får se.

                                                    God Jul

2 kommentarer: