Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

söndag 4 december 2011

Fortfarande inga skidor..

Nä, de verkar som att jag får åka på mina 10år gamla lagg ett tag till. Ringde här om dagen och undrade om mina skidor kommit men de fortsatte att skjuta upp leveransen ytterliggare vecka. Nu hinner jag förmodligen inte få med mig dem till Bruksvallarna i helgen. Då kan jag inte köra in nya skorna heller pga byte av bindning. Det känns trist med utrustningsproblem men samtidigt bra och tur att det blir träningsläger nu. På senaste har jag som bekant varken tränat eller bloggat aktivt. Den här veckan har inte varit svettig direkt, vilat ons,tors och fre. Ett läger kommer i precis rätt tid. Det blir heller inte seedningslopp i Vålådalen den 17 dec. Till premiären vill jag gärna kunna mina nya pjäxor och skidor.

I helgen har jag provat 300 challenge tillsammans med min systers man Johan (ett explosivt muskeldjur). De var här och hälsade på och det var riktigt kul. På lör kvällen gick vi ner till gymet och provade på crossfit testet, 300 challenge. Det går ut på att man ska göra 300 reps så snabbt som möjligt, uppdelat på 6 olika övningar.
Pullups 25st
Marklyft 50st (60kg)
Pushups 50st
Boxjumps 50st (60cm)
Floorwipers 50st (60kg)
Clean and press 50st (16kg kettlebell)
Pullups 25st
Jag kan ju säga så här. Jag klarade fullt på Boxjumps och pushups men resten lär jag jobba på länge om jag ska fixa hela. Och det ska jag. När man väl klarar allt är det bara att börja putsa tiden. Ett riktigt roligt koncept tycker jag. När vasan är över kommer det nog bli en del crossfit. Grym träning.
I morse var jag upp på södra berget och gick med stavar. Träningsvärken kändes bra från lördagen. Den här killen gör trehundringen ganska hurtigt tycker jag.

 


Nu på onsdag tar jag bilen till Bruksvallarna för att möta upp IK Rex tunga skidgäng som förmodligen redan har en del snömil i kroppen. Jag börjar i alla fall min jakt på 100 mil innan VL på onsdag. Antagligen runt en 2.5km slinga.

7 kommentarer:

  1. Ja jag såg en sån där galen 300-tävling i kungsträdgården för ett par år sen... Äckligt starka...

    Ha det så kul på snön! Kul att brorsan kommer med. Det behöver han. Så ha det riktigt gött o gnid på ordentligt i slingan... Själv segar jag på med mina Everestrullisar i alla fall två ggr/vecka. Alltid ger det nåt:-)
    /LS

    SvaraRadera
  2. E väl inge svårt å göra pullups om man inte rätar ut armarna.

    SvaraRadera
  3. vafan, se dej om efter någon seriös leverantör av grejer, så här får det ju bara inte gå till/D

    SvaraRadera
  4. Var fan har du köpt grejorna? Du borde utkräva en fet rabatt!! Kul med snölägret. Iof kanske det inte hade varit så smart att testa ut skidorna så tidigt eftersom snökvalitén inte är den bästa just nu?

    SvaraRadera
  5. LS, rullskidor 2 ggr/v låter riktigt bra. Tar du mina 54 mil?

    MackJoa, nä den där Jordan kör ju inte direkt strikt...svagis!

    D, det känns lite sent att börja leta andra leverantörer nu. Inte mkt annat att göra än att vänta.

    Håkan, det är inte butikens fel utan leverantören. Men visst, kanske inte ultimat att premiära på tävlingskidorna i Bruks ändå. Grattis i efterskott till 30 åringen! :)

    SvaraRadera
  6. Som "inflyttningspresent" när du kommer hem blir det en chinsstång med flygplansvingeaerodynamik med tillhörande fodral. Så blir det. Har börjat skissa på ett program oxå. Men en sak i taget, nu ska trickerna få jobba från till mars, sen kör vi! Kul med snön! //Djuret

    SvaraRadera
  7. Haha den chinsstången ser jag fram emot. Programmet också. Jag ska stånka på med bulgaren och ta 100 till sommaren. Milen sub 40 samtidigt ;) glöm ej skicka de nya pers siffrorna.

    SvaraRadera