Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

lördag 17 december 2011

Då var det helg.

Efter en proppfull vecka med praktik, nationellt slutprov, arbetsintervju, Livs hemkommst och lite julklappshandling är tanken att ta igen lite träning nu i helgen. Jag har ju inte tränat sedan i söndags. Fem dagars vila och således står träningsklockan på 0 timmar. Tanken var att åka upp på södra berget och åka skejt på förmiddagen men när vi åt frukost började de smattra på fönsterutorna. Regn - kul! Det blev gymet istället.

1h sammanlagt. 5x1000m skierg med en minuts vila emellan. Målet var att hålla mig under 4 minuter på intervallerna men det gick inte alls idag. Kanske var väl optimistisk att börja med ett så hårt pass efter 5 dar lökning. Tiderna blev 3.59 - 3.59 - 4.02 - 4.06 - 4.09 Det var för lite med en minuts vila för mig men jag ville ha det så idag. Det blev lite cykel och magövningar för att fylla ut den planerade timmen efter skiergen.

 
Liv kom från sol och surfing i LA till snöblandat regn och 1+grad.


Liv valde julbak på eftermiddagen medans jag gjorde ett nytt försök med södra berget. Premiären blev av. Det var 0-gradigt, isigt och snabbt före. Jag hade skejtskidorna och stakade där det gick lättare och skejtade uppför. 2 h körde jag, 6 varv på en 5 km slinga. En riktigt härlig premiär på hemmaplan. Imorgon hoppas jag att det inte regnar så det kan bli ett fm pass också.

Glömde fota i spåret men bjuder på en bild på väg ner från berget.

5 kommentarer:

  1. Kom igen nu Mandus! Körde 8x1000m med 60s vila på Skierg i fredags och snittade 3:57. Nu ligger du efter :)

    SvaraRadera
  2. Aaaahhrhrhhrg du får väl blogga i tid så att man har chansen att mörka sina resultat! :) Du verkar ju riktigt vass! Blir en bra fight i spåren i vinter. Vet du om något seedningslopp som du ska köra redan nu?

    SvaraRadera
  3. Vad är det för arbetsintervju du har haft via skype? /My

    SvaraRadera
  4. Tjena myran. Skypat lite med DB. Ses snart :)

    SvaraRadera
  5. Åhå, är det den DB som jag tror att det är? Det gör vi! Ha det fint så länge :)

    SvaraRadera