Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

fredag 9 december 2011

Dag 3 i Bruksvallarna

Här har det snöat under natten. Ett rejält täcke låg över våra skidfodral på verandan när jag tittade ut vid 7 tiden. Det gjorde att första passet gick tungt i sladdriga lösa spår. Jag kände mig redigt mörbultad efter gårdagens dödsintervaller och hade behövt stenhårda och perfekta spår. Hur som helst stod det intervaller på fm passet även idag. 10x5min! En slinga på elljusspåret. 2,5min vila. Precis som igår var det helt sjukt jobbigt och jag börjar efter 4st fundera hur jag ska kunna krångla mig ur detta vansinne och bara åka 5st. Det är jag mer van vid. Men med hjälp av de andra som fortsätter tugga på intervall efter intervall betade jag också av 10st. Nervärmning är inte att prata om. Raka vägen hem till stugan och äta allt socker jag kommer över. Jag är inte van att ta ut mig så många intervaller men jag tror det ger grymt mycket att köra på så dessa dagar. Jag tar åt mig all kvalitétsträning jag kommer över. Det ger sjukt mycket att träna med andra. Får köra mina mil i Sundsvall sen. På em passet åkte jag 2h skejt och det var riktigt skönt. För första gången kände jag att min sommar o höstträning verkligen givit resultat. Att mitt knä och armbågarna håller är också helt ljuvligt.
Jag har varit riktigt dålig på att fota här men ska försöka bättra mig så det kommer upp lite bilder när jag kommer hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar