Vägentilltresiffrigt

Vägentilltresiffrigt
mandusandersson.blogspot.com

onsdag 20 januari 2016

Fortsatt skadeskjuten

Det funkar helt okej att prestera på tävlingar genom få, men jävligt intensiva träningspass tycker jag. Så länge man kan vila ut ordentligt sen. Återhämtningstiden blir ruggigt lång och då märks träningsbristen tycker jag. Det blev bara ett träningspass förra veckan och det var lördagens Roslagslopp. Jag har fortfarande fyra vilodagar senare ont i kroppen. Främst ländrygg och mellan skulderbladen. Jag var ut och joggade 25 minuter med barnvagn i måndags. Det kändes skönt. I övrigt har det varit ganska kass sömn på grund av snorigt barn och inskolning på förskola. 

Men träningen kommer denna vecka också. Det är i alla fall två pass inplanerade. På lördag ska jag vara flyttgubbe och på söndag är det Knutbyloppet. Anmälde mej precis. DM medel. 30km. Det ska som alltid bli riktigt kul och jag är spänd på banan och hur det kommer se ut i loppet. 9 varv på en 3.3km bana. Individuell start. Orkar jag staka? Kan jag diagonala? Valla? Det kan bli att jag åker på Roslagsloppet bortvalda lagg. Grönt glid med 2mm skärande rill från Vasaloppet. Kommer gå som ett skott i råttan. Det vore skönt att slippa jobba med fäste under skidorna men är det en jobbig bana så blir jag kanske tvungen. Ska kolla upp banprofilen i veckan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar